You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
להתגבר על פרפרים וכאבי בטן לפני משחק עונה

להתגבר על פרפרים וכאבי בטן לפני משחק עונה

המאמן המנטלי הבינלאומי איתן עזריה מסביר למה כאבי בטן לפני משחק הם סימן מעולה שמכין את הגוף שלך להיות הכי טוב כשהמשחק מתחיל, מוזר נכון? כנסו ותופתעו

 

מאת: איתן עזריה - מאמן מנטלי בינלאומי להישגים (4 אליפויות ליגת העל ב-5 עונות)

יום המשחק הגיע, אתה בחדר הלבשה, פתאום כאבי בטן, אתה כל שנייה רץ לשירותים, תחושה של חולשה כזאת בגוף, לחצים מוזרים – דווקא במשחקי סוף עונה המכריעים שאתה צריך להיות בשיא שלך. איך מתמודדים עם זה? האמת שאני זוכר את זה ככדורגלן, לא היה משחק שהפרפרים בבטן לא הציקו לי, בעיקר במשחקים מכריעים, הרצון להרשים, הפחד לאכזב, והידיעה שסיום עונה פושרת זה כמו לזרוק לפח השקעה של עונה שלמה לא עזבו אותי. וכל הלחץ הזה תקף אותי בחדר ההלבשה רגע לפני המשח, הייתי רץ כל שניה לשירותים ונכנס עוד יותר ללחץ, סיוט, כל משחק מחדש.

אם רק היו אומרים לי את מה שאני עומד ללמד אותך עכשיו כל הקריירה שלי היתה משתנה, מוכן? הנה האמת על פרפרים בבטן לפני משחק.

לימדו אותנו שכאבי בטן זה סימן ללחץ. וזה לא נכון! כאבי הבטן זאת תחושה מעולה שמסמנת לך שהגוף שלך מוכן למשחק. ואני אסביר לך גם למה. חוכמת הגוף שלנו היא אדירה. כן, הגוף שלך חכם בטירוף, ולפני משחק הגוף שלך מבין שאתה צריך להיות קליל, שאתה צריך להיות במיטבך, שאתה צריך פשוט לעוף על המגרש כמו איזה אריה או צ’יטה שצריכה עכשיו לצאת לטרף כמו מחיה של תותח. ולכן מה שהגוף שלך עושה לפני משחק באופן טבעי הוא להפסיק את פעולת העיכול שלך. הנוזל שאחראי על פעולת העיקול נפסק, למה? כי הגוף שלך מבין שהוא צריך להיות קליל, ושאתה כנראה לא תאכל סטייק לפני המשחק, אז מה הוא עושה? הוא עוצר את פעולת העיכול וכתוצאה מזה אתה הולך לשירותים. וזה שאתה הולך לשירותים זה נהדר! למה? כי בשירותים אתה משחרר פסולת מיותר ונהיה קליל יותר. 

אתה מתחיל להבין? 

פרפרים בבטן וריצה לשירותים זה בעצם טריק מושלם של הגוף שלך להכין את עצמו לביצוע שיא במשחק. אבל מה לימדו אותנו? לימדו אותנו שהליכה לשירותים זה סימן לא טוב, סימן ללחץ – אז לא. אז מעכשיו תשנן את המשפט הבא: לחץ זו לא הבעיה וגם השירותים שאתה רץ אליהם לפני משחק זה לא הבעיה, ובטח שלא הפרפרים שאתה מרגיש בבטן לפני משחק. הבעיה היא הפרשנות שלמדת לתת לסימנים האלה של הגוף. הפרשנות שאומרת ש״שירותים אומר שאני לחוץ״, זאת הבעיה. 

אז מה שאתה הולך לעשות מעכשיו?

להבין שבכל פעם שיש לך כאבי בטן, פרפרים, זה אומר שאתה מוכן! פרפרים ותחושת אי נוחות בבטן זה סימן שהגוף שלך מכין את עצמו בצורה מיטבית למשחק. 

ולכן בפעם הבאה ובכל פעם שהפרפרים בבטן מתחילים להציק אני רוצה שתגיד לעצמך את המשפטים הבאים (תבחר את המשפט המועדף עליך):

1. ״אני סומך על חוכמת הגוף שלי שמכין אותי לביצוע הכי טוב שיכול להיות״.
2. ״בכל פעם שאני הולך לשירותים אני מתרוקן, נהיה קליל יותר ומסוכן יותר למשחק, זה אומר שאני מוכן, אמן!״
3. ״תודה לגוף שלי שמכין את הגוף שלי להתפרץ עם היכולת האמיתית שלי במשחק, תודה גוף יקר שלי!״.

לסיכום, יום משחק הגיע? פרפרים בבטן, קצת כאבי בטן, נהדר, אתה מוכן – איזה כיף, בהצלחה!.

מיוחד לחודש המכריע של משחקי סוף העונה: הרצאה מנטלית לכדורגלנים ללא עלות עם השיטה לשחק בביטחון ובלי פחד במשחקי סוף העונה המכריעים

לרגל חודש משחקי העונה המכריעים איתן יקיים הרצאה מנטלית לכדורגלנים ללא עלות (בזום) עם השיטה לשחק בביטחון ובלי פחד במשחקי סוף העונה המכריעים, לחצו כאן לשריין מקום (מספר המקומות מוגבל):

 

 אודות המאמן המנטלי איתן עזריה: 

איתן עזריה, מוביל תחום האימון המנטלי בישראל, מרצה, סופר ויועץ מנטלי בינלאומי שליווה בין היתר שחקני ליגת האלופות, ספוראי על, שחקני NBA וזכה ב-4 אליפויות בתוך 5 שנים כמאמן מנטלי: 3 אליפויות ברצף עם הפועל ב”ש (2016-2018) ואליפות ראשונה אחרי עשור עם מכבי חיפה (2021)